Notícia destacada: Oberta la Convocatòria de beques d’investigació 2024/25 sobre càncer colorectal.

Jesús García Foncillas

Doctor en Medicina.
Oncòleg i Investigador

El Dr. Jesús García Foncilla López és el director de l’Institut Oncològic i director del Departament d’Oncologia de l’Hospital Universitari “Fundació Jiménez Díaz”, director de la Divisió d’Oncologia Translacional de l’Institut de Recerca Sanitària FJD– UAM, director del programa de càncer de quatre hospitals universitaris de Madrid: Hospital Universitari Fundació Jiménez Díaz, Hospital Universitari Rei Juan Carlos, Hospital Universitari infanta Elena i Hospital General Universitari de Villalba. És també professor d’Oncologia de la Universitat Autònoma de Madrid i director de la Càtedra de Medicina individualitzada Molecular de la Universitat Autònoma de Madrid.

Es llicencià en Medicina per la Universitat de Saragossa i es va doctorar a la Universitat de Navarra, on fou director del Departament d’Oncologia i del laboratori de farmacogenòmica del càncer del Centro de Investigación Médica Aplicada (CIMA), així com també professor d’Oncologia de La Facultat de Medicina de la Universitat de Navarra.

Ha exercit diversos càrrecs tant a nivell nacional com internacional: President del Xè Congrés Nacional de la Asociación Española de Investigación en Cáncer (ASEICA), President del IV I Vè Congrés de la Sociedad Española de Farmacogenómica i Farmacogenética (SEFF), Co-coordinador del Programa de Genómica i Proteómica de la Xarxa de Centres de Càncer de l’Instituto de Salud Carlos III, Vocal de la Junta Directiva de la Secció de Càncer Hereditari de la SEOM i de la Junta Directiva de la Federación Española de sociedades de Oncología (FESEO). Des del 1998 es acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Medicina de Zaragoza i a partir de 2005 Membre Honorari de la Sociedad Mexicana de Oncología.

Ha sigut vicepresident de la Comisión Nacional de oncologia Médica del Consejo de Especialidades del Ministerio de Sanidad y Consumo de 2007 a 2014. Desde 2012 a 2016 ha presidit la Sociedad Mediterránea de Oncología (MOS).

Per la seva trajectòria científica fou reconegut amb el premi “La Razón” al millor investigador de l’any 2014. És membre del Patronat de la Fundación Merck Salud, patró de la Fundación ECO (Excelencia y Calidad en Oncología), membre del Comitè Científic de la Fundació Olga Torres, coordinador i director científic del Comitè Assessor de OncoDNA.

El professor GarcíaFoncillas fou guardonat amb el Premi Nacional 2020 de la Reial Acadèmia Nacional de Medicina de España de la qual fou nomenat acadèmic. I així mateix ha estat distingit com el millor investigador en Oncologia 2020 pel diari La Razón. És autor de més de 285 articles (Pubmed) i nombrosos llibres especialitzats.