Notícia destacada: Oberta la Convocatòria de beques d’investigació 2024/25 sobre càncer colorectal.

Entrega de beques convocatòria 2021/2022

D’esquerra a dreta: Sr. Jordi Carbonell (Secretari FOT), Drª Ceres Fernández (Beca Investigadors emergents), Dr. Joaquim Bellmunt (President FOT), Dr. Manel Esteller (Beca Investigadors consolidats) i Dra. Maite Solé (Vicepresidenta FOT).

La Fundació Olga Torres premia el Dr. Manel
Esteller i la Dra. Ceres Fernández

23 de setembre de 2022. La Reial Acadèmia de Medicina de Barcelona, va acollir ahir, 22 de setembre, l’acte de lliurament de les beques FOT de la convocatòria 2021/2022.

L’acte de lliurament de les beques postdoctorals d’investigació sobre càncer de còlon de la Fundació Olga Torres (FOT) va celebrar ahir la seva setzena edició. L’esdeveniment és reprèn després de l’aturada obligada per la pandèmia i es celebra per primera vegada fora de la seva ciutat d’origen, Sabadell, i amb públic de diversos sectors empresarials.

En aquesta edició, l’acte va ser presidit pel Dr. Joaquim Bellmunt, nomenat president de la Fundació el passat mes de novembre, qui va recollir el testimoni de’n Josep Bombardó Navinés ( ), president i impulsor de la Fundació durant quasi 20 anys.

L’acte es va iniciar amb una guiada a les instal·lacions de la Reial Acadèmia de Medicina, i tot seguit el Dr. Eduard Batlle, investigador de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, va fer una xerrada sobre la investigació en l’àmbit oncològic, amb especial esment a la recerca i avenços en el camp específic del càncer colorectal.

Les beques, dotades amb 60.000 cadascuna, van ser recollides pel Dr. Manel Esteller (de l’institut Josep Carreras) guardonat en la modalitat d’Investigadors consolidats amb el seu projecte “Deciphering the epigenomic signature induced by the carcinogenic pks+E.coli and its role in colorectal tumorigenesis.”  i la Dra. Ceres Fernández (Fundació Pública Galega de Medicina Xenòmica) guardonada en la modalitat d’Investigadors emergents pel seu projecte “Omic-wide colorectal cancer risk deciphering the missing heritability-COALESCE”, els quals van fer una breu exposició dels mateixos.

El Dr. Bellmunt va concloure l’acte presentant-se i fent una breu resum de la història de la fundació per a tots aquells assistents que hi participaven per primera vegada, posant de relleu la importància de les iniciatives privades en qüestió de recursos destinats a la investigació.

Des de 2005, quan es va iniciar la convocatòria de beques, el volum d’ajuts concedits és de 1,7 milions d’euros. El finançament de les beques prové de la gestió del patrimoni de la Fundació i les donacions dels ciutadans.

En finalitzar l’acte es va oferir un sopar a tots els assistents.

23 de setembre de 2022