Oberta la Convocatòria de beques d’investigació 2022/23 sobre càncer colorectal

convocatoria-2022-blog
Convocatòria beques exercici 2022/2023 Oberta la Convocatòria de beques de recerca. programa de beques postdoctorals any 2022/2023.
Consultar les Bases de participació…

31 de març de 2022

Convocatòria beques exercici 2022/2023

CONVOCATÒRIA DE BEQUES DE RECERCA.
PROGRAMA DE BEQUES POSTDOCTORALS ANY 2022.
FUNDACIÓ PRIVADA OLGA TORRES.

Bases de la convocatòria

Aquestes beques consisteixen en un ajut econòmic a investigadors/es amb títol de doctor/a per a desenvolupar treballs de recerca en el camp del càncer colorectal en un Centre reconegut de Catalunya i/o d’Espanya.

Hi podran concórrer els/les investigadors/es integrats en qualsevol dels Grups de Recerca establerts al territori definit al punt 1 de les bases d’aquesta convocatòria, amb l’única limitació que com a sol·licitant no hagi obtingut cap beca de la FOT en les dues últimes edicions.

Es concediran dues beques, les quals es denominaran BECA JOSEP BOMBARDÓ NAVINÉS i BECA DIONÍS TORRES SEGURA, respectivament, en memòria de qui fou president i gran impulsor de la Fundació en el primer cas i del fundador en el segon.

Beca JOSEP BOMBARDÓ NAVINÉS.- Adreçada a Investigadors/es consolidats/des.

Hi podran concórrer aquells/es investigadors/res amb més de deu anys en possessió del títol de doctor/a. Concretament que l’hagin obtingut abans del 1er de Juliol de 2012.

Beca DIONÍS TORRES SEGURA.- Adreçada a investigadors/res emergents.

Hi podran concórrer aquells/es investigadors/es amb menys de deu anys en possessió del títol de doctor/a. Concretament que l’hagin obtingut amb posterioritat al 30 de Juny de 2012.

No quedaran inclosos en el còmput de deu anys els períodes de baixa o excedència per maternitat que s’acreditin a la sol·licitud.

Al presentar la sol·licitud el/la candidat/a haurà d’indicar a quina beca concorre.

L’import de cada beca és de 60.000,00 € i es distribuirà en dues anualitats.

El desemborsament s’efectuarà en 8 terminis trimestrals i consecutius de 7.500,00 € cada un, previ lliurament d’un informe trimestral d’evolució de la investigació que haurà d’obtenir la conformitat de la comissió interna designada per la FOT per al seguiment del Projecte. El pagament es realitzarà directament al Centre en el que es desenvolupi la recerca, via donació.

Els/les sol·licitants a qui s’atorgui l’ajut han d’acceptar les condicions següents:

a. Lliurar trimestralment a la Fundació un informe del progrés de la recerca per a la qual se li ha concedit l’ajut amb indicació de les fites que es vagin assolint. I un informe final de les conclusions de la investigació, així com un resum divulgatiu.

b. Publicar els resultats de la investigació, citant la FOT com a font de finançament.

c. Lliurar un abstract dels articles que es publiquin, autoritzant a la FOT a reproduir-los en els medis de difusió que utilitzi. En el cas d’articles publicats a revistes científiques facilitar l’enllaç de la publicació originària.

d. Facilitar que, en cas que dels resultats de la investigació se’n derivin beneficis comercials, la FOT sigui degudament informada i li sigui reconeguda i garantida la participació en els drets corresponents.

e. Participar als Congressos o actes científics a que sigui requrit/da per la FOT per a exposar els resultats de la investigació.

f. L’acceptació de l’ajut implicarà que els/les participants coneixen i accepten el marc definit per les normatives legals i ètiques en vigor, entre altres, les que tenen relació amb experimentació amb humans, ús de mostres i dades humanes, experimentació amb animals i amb el respecte a la seguretat i al medi ambient.

Al mateix temps es comprometen a desenvolupar el seu treball en el marc definit pel Codi Europeu de Bones Pràctiques Científiques:

g. Acceptar la normativa establerta per la Fundació sobre Protecció de Dades: