Beca Bianual

Beca bianual sobre l’estudi en càncer colorectal de mecanismes de carcinogènesi, factors de prevenció, progressió de la malaltia, identificació de noves dianes moleculars, valoració de variables moleculars de resposta a fàrmacs, epidemiologia, factors patològics de pronòstic, quimioprevenció i nous estudis terapèutics.

Beques atorgades:

2018/2019

Drª Laura Valle Velasco

Institut Català d’Oncologia Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge. ICO/IDIBELL.  L’Hospitalet de Llobregat.

“Platform based on CRISPR/Cas-9-edited organoids for the functional evaluation of gene variants in colorectal cancer”

Import: 60.000 €

Drª Ceres Fernàndez Rozadilla

Fundacion Pública Galega de Medicina Xenómica. Santiago de Compostela

"Novel liquid biopsy approaches to improve screening strategies for colorectal polyps and cancer"

Import: 60.000 €

2017/2018

Dr. Manel Esteller Badosa

Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge. IDIBELL. L’Hospitalet de Llobregat

Bioinformatic prediction of chemosensitive profiles in colorectal cancer using Epigenomics

Dr. Rodrigo de Almeida Toledo

Institut d’Investigació Oncològica Vall d’Hebron. VHIO. Barcelona

"Evaluation of clonal evolution and changes in molecular dynamics evolution of colorectal cancers in patient’s blood"

2016/2017

Dr. Eduard Batlle Gómez

Fundació Institut de Recerca Biomèdica. (IRB Barcelona)

“Evaluating immunotherapies in a preclinical model of metastatic colorectal cancer”

Dr. Francesco Paolo Marchese

Centro de Investigación Médica Aplicada. (CIMA. Universidad de Navarra. Pamplona).

"Understanding the role of growth factors and nutrients in inflammatory bowell disease and colon cancer"

2015/2016

Drª. Sonia-Vanina Forcales Fernández

Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer (IMPPC- Badalona)

Identification of chromatin biomarkers for predicting and sensitizing response to current treatments in colorectal cancer.

Dr. Nabil Djouder

Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas (CNIO- Madrid)

2014/2015

Drª. Raquel Batlle

Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)

Contribution of p38 MAPK signaling to colitis-associated colorectal tumorigenesis.

Dr. Holger Heyn

Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge IDIBELL

Systems Colorectal Cancer Genomics

2013/2014

Drª. Enza Lonardo

Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)

Caracterització del nínxol metastàtic induït per TGF-beta i cel·lules de càncer colorectal. (Molecular characterization and targeted elimination of the TGF-beta-driven metastasis niche by colorectal cancer vstem cells (CRC-SCs).

Drª. Mireia Jordà Ramos

Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer. IMPPC

Alteracions de les signatures epigenètiques de l’ADN repetitiu com a mecanisme oncogènic: una nova font de biomarcadors en càncer colorectal (Disruption of repeat DNA epigenetic signatures as an oncogenic mechanism: uncovering  a new source of biomarkers in colorectal cancer).

2012/2013

Drª. Anna Martínez Cardús

Grup d’Epigenètica del càncer. IDIBELL

Estudi de les modificacions epigenètiques segons el moment en què
apareixen metàstasis hepàtiques. Potencial aplicabilitat com a factors predictius de risc de recaiguda.

Drª. Jelena Urosevic

Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)

Identificació i caracterització de gens associats a metàstasis en càncer de còlon.

2011/2012

Drª. Anna Merlos Suàrez

Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)

Cèl·lules mare tumorals en càncer colorectal: caracterització i aproximació terapèutica.

Drª. Marta Crous Bou

Unitat de Biomarcadors i Susceptibilitat. IDIBELL

Validació de nous Biomarcadors per al diagnòstic precoç del càncer colorectal.

2010/2011

Drª. Clara Ruiz Ponte

Fundación Pública Galega de Medicina Xenómica. Santiago de Compostela

Noves variants genètiques de susceptibilitat al càncer colorectal: Estudi d’associació pangenòmic, replicació de resultats i correlació amb variables clíniques.

Drª. Meritxell Gironella Cos

Grup CIBERehd. (Hospital Clínic. Barcelona)

Anàlisi de perfils d’expressió de microRNAs en el diagnòstic no invasiu de les lesions neoplàstiques colòniques.

2009/2010

Drª. María Verónica Dávalos Vega

Grup d’Epigenètica del càncer. IDIBELL, Hospital Duran i Reynals. (L’Hospitalet de Llobregat)

Estudi de la relació entre l’epigenoma i els microRNAs en càncer colorectal.

Import:  60.000 €.

Dr. Antonio Postigo

Grup IDIBAPS (Hospital Clínic. Barcelona)

Regulació transcripcional de la cadherina E i de la capacitat invasiva i metastàsica de tumors de còlon.

2008/2009

Dr. Stephan Tenbaum

Grup d’Investigació en cel•lules mare i càncer. Institut d’Oncologia Vall d’Hebron (VHIO, Barcelona)

Cèl·lules Mare Tumorals de Càncer de Còlon.

Drª. Eva Martínez Balibrea

Grup Laboratori de Recerca de la Fundació Institut d'Investigació en Ciències de la Salut. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol (ICO-Badalona)

Estudi del paper de la Isoforma M2 de Piruvat de quinasa (PK-M2) en la resposta i resistència a l’oxaliplatí en línies cel•lulars i pacients amb càncer.

2007/2008

Dr. Sergi Castellví Bel

Grup d'Oncologia gastrointestinal (Hospital Clínic. Barcelona)

Polimorfismes de susceptibilitat al càncer colorectal: caracterització de components genètiques comuns i de baixa penetrància a la regió cromosòmica 3q21-q35".

Import: 60.000 €.

2006/2007

Grup dirigit pel Dr. Josep Mª Ramon

Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat)

Vitamina D i càncer colorectal.

Import: 36.000 €

2005/2006

Grup dirigit pel Dr. Mariano Monzó

Hospital Clínic (Barcelona)

Estudi de marcadors de cèl•lules Stem en càncer colorectal.

Import: 36.000 €